V predchádzajúcom článku sme začali s témou, čo všetko zahŕňa testovanie pneumatík. Kvalitné pneumatiky, ako sú pneumatiky continental, sú trestované kvôli trom hlavným dôvodom: konkurenčný benchmarking, výskum a vývoj a regulácia, po prípade splnenie požiadaviek vozidiel.
V tomto článku budeme pokračovať tam, kde sme skončili. Testovanie pneumatík prebieha celkovo v troch kolách, bez ohľadu na to, či ide o letné pneumatiky alebo zimné pneumatiky.. Tu sú zvyšné dve.
Druhé kolo testovania
Stredná fáza testovania doplňuje prvú úroveň testovania. Vývoj ovládania pokračuje a testovanie konštrukcie pneumatiky by malo byť dokončené ešte pred koncom druhého kola. Cieľom druhého kola je mať pneumatiku, ktorá je dokončená na 90-95 %
Tretie kolo testovania
Cieľ tretieho kola testovania je zamerať sa na „pocit“ zákazníka. V tejto časti testy pneumatík replikujú zákaznícka skúsenosť. Testy ovládania posilňujú reagovanie, presnosť, mierne a maximálne zatáčanie, merajúc, ako pneumatiky reagujú na zatáčanie v zákrutách.
Súčasťou tretieho kola je ďalej testovanie behúňa pneumatiky. Výrobcovia pneumatík hľadajú viac presnosti, ako pri projekcii opotrebenia. Vnútorné testy nestačia a počiatočná miera opotrebovania pozorovaná v skorom štádiu testovania nie je stabilná. Existuje veľa premenných, ktoré je potrebné zvážiť, takže zostáva umenie.
Dodatočné testovanie pri snehu počas tretieho kola potvrdzujú prvotné testy.
Nakoniec sa vykoná validácia výrobných pneumatík, vrátane väčšieho počtu skúšok v interiéri a hodnotenia manipulácie. Skúšky snehu a behúňu sa však všeobecne neopakujú.
Vykonáva sa analýza sekcií, aby sa zabezpečilo, že výrobné pneumatiky budú v súlade s konštrukciou, a že sa pneumatika vyrába podľa konštrukčných špecifikácií. Zmerajú sa vlastnosti zlúčenín; tvaru stopy pneumatiky a overenie vzhľadu profilu. Potom, čo sa všetko skontroluje, nová pneumatika je pripravená.
Zopár poznámok na koniec
Vývoj a testovací proces na kompletné vyvinutie pneumatík môže trvať až 3 roky. Facelifty trvajú 6 až 9 mesiacov. Výrobcovia sa snažia, no nemôžu otestovať všetky veľkosti a potenciálne obutie. Musia si vybrať reprezentatívne veľkosti a vozidlá v cieľovom trhu. Menší výrobcovia pneumatík sa snažia nasledovať rovnaký postup, no majú obmedzené zdroje.