Leták nie je len taký obyčajný kus papiera, je to efektívny marketingový nástroj na prezentáciu vašej firmy s dosahom na široké publikum. Ste presvedčení o tom, že je to jednoduchá záležitosť? Konečný výsledok a úspešnosť reklamnej kampane ovplyvní viacero faktorov, ktorým treba venovať dostatočnú pozornosť. Ako teda dosiahnuť, aby ste mali k dispozícii ukážkové letáky, vďaka ktorým vaša firma zažiari na trhu?
Profesionálny dizajn dokáže zázraky
Pútavé obrázky a oku lahodiace grafické spracovanie dokonale vystihujúce vaše podnikanie pritiahne pohľady vašich zákazníkov. Vyberajte kvalitné fotografie v dostatočnom rozlíšení pre tlač, lákajúce prezrieť si leták. To, aký prvý dojem leták urobí, rozhoduje o tom, či si ho ľudia nechajú, alebo ho vyhodia.
Zvýraznite všetky kľúčové informácie v letáku, aby upútali a vryli sa do pamäti. V centre pozornosti musí byť váš produkt, služba, ktorú ponúkate, alebo cieľ, ktorý sa snažíte letákom dosiahnuť. Ak si netrúfate sami graficky spracovať leták, môžete využiť šablóny alebo sa obrátiť na niekoho skúseného.
Menej býva niekedy viac
Ak máte obmedzený rozpočet, radšej ho využite na menší počet profesionálne vyzerajúcich letákov na kvalitnom papieri, ako na nekvalitnú tlač ledabolo vyzerajúcej reklamy. Estetické hľadisko je dôležité a prvý dojem urobí veľmi veľa.
Čo sa týka množstva, dobre si premyslite, koľko kusov naozaj potrebujete. Nenechajte sa zlákať nižšou cenou tlače za kus pri vysokom náklade, pretože ak vám potom polovica letákov zostane zapadať prachom, nebudú to dobre investované peniaze. Radšej začnite v menšom a v prípade potreby dotlačte ďalšiu várku.
To isté platí aj o informáciách na letáku. Odporúča sa pripraviť ho tak, aby bol jednoduchý, prehľadný a potenciálni zákazníci sa v ňom dokázali bez problémov orientovať, porozumieť, čo sa snažíte odkomunikovať a nájsť všetky dôležité údaje. Na väčšie množstvo textu si vyberte iný formát reklamy, napríklad brožúru.
Dôkladne ho pred tlačou skontrolujte
Na záver to najdôležitejšie – korektúra. Možno to znie banálne, ale nájdite si čas na to si leták pozorne preštudovať, aby neobsahoval gramatické chyby či preklepy. Zbytočne tým zničíte hoci aj ten najohromnejšie vyzerajúci dizajn a ani na vašu spoločnosť nevrháte dobré svetlo. Dajte pozor aj na to, aby ste nevynechali žiadne kontaktné údaje, skontrolujte, či je text dobre čitateľný a dostatočne kontrastný voči podkladu.
Celý leták musí byť pripravený na tlač podľa pokynov tlačiarne, takže nezabúdajte na dostatočný presah, no zároveň text neumiestňujte príliš k okrajom, aby vám pri orezávaní nezmizli niektoré písmená.
Niekedy býva osožné, keď letáky ešte pred odoslaním do tlačiarne dáte prezrieť niekomu inému. Nezaujatý pohľad vám môže priniesť cenné pripomienky a upozorniť vás na chyby, ktoré ste si nevšimli.
Ak tlačiareň dokáže zabezpečiť vysoko kvalitnú tlač letákov z perfektne pripravených podkladov, získavate v digitálnej ére konkurenčnú výhodu.